fredag den 27. juli 2012

Sidste feriedag

Og kan man tilbringe den bedre end i haven på en så skøn sommerdag? Jeg tror det ikke.

Heldigvis lufter det lidt, så det ikke bliver alt for varmt. Jeg har også brugt det meste af formiddagen i skygge i baghaven og er heldigvis færdig nu med kratteriet mellem fliserne.

Fordelen ved at sidde på min gamle mælkekasse (for at skåne knæene lidt) og skue ud over "vidderne" er, at jeg har fået lidt mere overblik over, hvad der skal ske med indretningen. Noget af det bliver langtidsprojekter, da det også koster penge, men heldigvis kan jeg trække lidt på Jespers know-how - og forhåbentlig også arbejdskraft.

Først og fremmest skal jeg have købt en masse krukker, så der kan gøres klar til at plante løg. For det er et MUST i den nye forårshave. Gerne i rå (men ikke industrielle) mængder. Nok til at jeg nænner at klippe af dem, hvis jeg nogensinde når så langt!

Baghaven ser nu sådan ud. Første projekt er en havelåge mod øst.

Mod vest
Mod øst
Det blå hjørne med lathyrus i blomst
Nærbillede af pæonvalmue. Den er da smuk!
Den hvide gruppe med pæonvalmue i blomst
Den gule gruppe. Lidt snyd med den hvide Astilbe, men den passer bedre dér sammen med tobaksplanten "Lime Green"

Det lilla hjørne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.