søndag den 22. juli 2012

Dejligt havevejr i dag

Ja, det var det jo sådan set også i går, men da var Diana og jeg travlt optaget med at gøre rent i den gamle bolig. Det var godt nok hårdt arbejde, men til gengæld blev der så rent, som der nok ikke har været, siden vi flyttede ind for 22 år siden!

Bagefter grillede vi i forhaven med Jesper, Nikolaj og Helene. Grillspyd med kylling og skinkesmåkød og ostepølser. Dejligt! Til dessert fik vi hjemmelavet is: cappuccino- og hindbæris. Der går lang tid imellem, at ismaskinen er i brug, men til gengæld bliver det meget lækkert. Hindbærisen havde jeg lavet med stevia som sødemiddel af hensyn til Helene. Resultatet var rigtig godt, men på grund af hindbærene var isen noget hård i det, og til en anden gang skal frugtis køres lige før, det skal spises.

Lige så snart solen gik væk fra terrassen, blev det køligt, og de store trøjer måtte frem.

I dag har jeg renset mellem fliserne i forhaven. Jeg nåede kun ca. 1/3 igennem, så kunne mine fingre og hænder ikke holde til mere. Det blev også lidt mere skyet, og så kunne jeg passende pudse vinduer. Det har jeg ikke rigtig kunne gøre på grund af den evindelige regn.

Vejrudsigten for næste uge lover sol og sommer, og hvor er det dejligt, når man stadig har en uges ferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.