lørdag den 9. juni 2012

Salvien trives

Halvædt pragtsnerle
Amethyst trives
Det har været skønt vejr her i formiddag, men da skyerne kom ved tretiden, blev det straks køligt. Jeg har runderet stauderne i dag, og især salvien Amathyst, som er fra Staudefeen sidste år, står fantastisk flot. Til gengæld er Alba ædt af et eller andet dyr. Det ligner en snegl, men udover et slimet spor, er det ikke tegn på noget. Der er også ædt af pragtsnerlen og brudesløren. Også en snegl?

Efter gårsdagens kraftige regn er der for alvor kommet liv i dræberne, så nu har jeg sat det store skyts ind. Både sneglefælder og -gift. Jeg er ikke så meget for at bruge gift, men jeg vil altså ikke have de klamme bæster med over i den nye have.

Hvid platycodon trives til gengæld
Brudeslør bliver ædt
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.