onsdag den 22. august 2012

Floksen blomstrer

Jeg havde ellers helt opgivet den.  Planten har set sløj ud det meste af foråret, men efter at den er blevet flyttet - og måske fået lidt sol og varme de sidste par uger - så er der sørme liv i den. I den yndigste lyserøde farve.  Den er købt forrige sommer hos Staudefeen som en del af et tilbud til Haveselskabets medlemmer.  Jeg kan overhovedet ikke huske, om den blomstrede sidste år.  Den hedder "Magical Favourite", og det kan den hurtigt gå hen og blive.

Phlox "Magical Favourite"

Og så var jeg jo lige forbi i Føtex igen i dag. Jeg havde for flere dage siden luret en speciel hvid plante med et meget markant grønt midterparti, hvor blomsten endda var beskyttet med plasticnet, men jeg holdt mig i skindet - lige indtil i dag hvor den hoppede ned i kurven. VUPTI er jeg nu den glade indehaver af 1 stk. Chrysanne Zivena, der vist også bliver kaldt Lion plant.  Jeg har prøvet at google mere om den, men det eneste, der oplyses, er, at det er en slags krysantemum, og det ses også ret tydeligt på bladene.  Men er den flerårig, er den hårdfør? Jeg ved det ikke.  Time will show!

Chrysanne Zivena

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.