lørdag den 26. april 2014

Rosenmandlen dag 7 - og andet godt på vej

Rosenmandlen står flot endnu, men forfaldet er allerede sat ind, og der ligger et lille lyserødt tæppe i potterne omkring træet.


Til gengæld er der masser af blomster i jordbærerne, der er plantet i samme krukke som rosenmandlen.


Tulipanerne står flot






En ny påskelilje og auriklen er på vej



"Tableauet" ved indgangsdøren er blevet skiftet ud med en slyngpelargonie, to fuschia og to violer, der er blevet svedet godt af ved at stå indenfor i vindueskarmen.


Miss Batemanns 2. blomst har vist sig.  Hvor er den bare smuk med de lysegrønne striber.  Jeg var ikke klar over, at det var en del af dens særkende.


Potterne er hængt op på sydvæggen og fyldt med hvide og pink flittigliser. Sidste år var der hvide hornvioler i potterne - med det resultat, at mange af krukkerne forneden blandt andre ting også har selvsåede hvide hornvioler.


På nordterrassen har jeg fået plantet to opstammede fuschia.



To forskellige farvede pelargonier er sat i hjørnet, hvor der er sol det meste af dagen. Jeg håber ikke, at det er for tidligt at sætte dem ud.  De har indtil nu stået lidt beskyttet i minidrivhus med åben låge.


Jeg har også købt en senetti, men i år er farven mere til den lilla/cyklame siden.


Den blå hornviol er en overlever fra sidste år. Farven snyder lidt - den er mere blå i virkeligheden.



Og så kunne jeg altså slet ikke stå for disse tofarvede eustoma i Føtex i dag.



Billederne er taget med IPhone, da mit kamera er lånt ud, men kvaliteten er overraskende god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.