søndag den 20. april 2014

Så blomstrer rosen.....

mandlen i fuldt flor.  Hvor er det dog bare et smukt syn - trist, at de ikke holder så længe.


Clematis Miss Batemann er også sprunget ud i dag.  Jeg købte den for et par uger siden i Føtex, og der var allerede store knopper i den.  Jeg er overrasket over de lysegrønne tegninger i bladene, men det gør ikke spor.  Det er flot!


En af påskeliljerne har stået så flot de sidste par dage. Jeg kan godt lide den lyse "Claus Dalby"- gule farve. Har desværre ikke fået noteret navnet, så hvis nogen kan hjælpe, så sig endelig til.  Der er flere påskeliljer på vej, bl.a. ved jeg, at jeg har købt Thalia.

Tilføjelse:  Ved at kigge gamle fakturaer igennem fandt jeg ud af, at påskeliljen må hedde Sailboat.


Et par af de gule tulipaner står og smykker sig - desværre er nogle af de gamle tulipaner ikke så pæne i bladene - kan det være på grund af vandmangel?  Jeg må nok have dem op efter afblomstring og se, om de kan komme i fuld vigør igen.



2 stk. Eustoma hoppede op i kurven i går, da jeg endnu en gang var i Føtex - min lokale plantepusher.


Ellers har påsken stået i potte-, plante- og såningens tegn.  Jeg har ikke fået taget billeder, men hvis du er nysgerrig, kan du følge med på siden 2014, hvor jeg er begyndt at liste aktiviteter og indkøb op. Jeg håber, det bliver en hjælp til at identificere planterne, når jeg får rodet rundt i det.

I dag har jeg vasket træterrassen på nordsiden af, ordnet havemøblerne og renset fliserne. Hårdt arbejde for både ryg og hænder. Mine fingre har stadig "vaskekone"-look, selvom jeg har fulgt et råd fra gartneren på min arbejdsplads. Han påstår, at man skal smøre hænderne ind i håndcreme inden f.eks. havearbejde, så er det nemmere at rense hænderne bagefter, og man undgår at få "jordfingre" - revner med sorte striber i fingrene.


Så har jeg glædet mig over de lyseblå hornvioler.  Jeg tror, Claus Dalby vil kalde dem pyjamasblå.


og at violfrøstjernen dukker op igen i år - selvom jeg faktisk havde opgivet den.


Og så har jeg undret mig over disse to klokkeranker.  De er sået på samme tid, behandlet fuldstændig ens, og alligevel er den ene skudt i vejret, og den anden er først for to dage siden begyndt at udvikle vækst.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.