søndag den 12. oktober 2014

Så gik det haveår

og uden, at jeg har været aktiv på bloggen.  Jeg har dog fulgt med i blogland, og vi er vist alle enige om, at mage til sommer skal man lede længe efter.

Der har været masser af successer - men også en del, der er mislykket, bl.a. fordi jeg har været alt for ihærdig med vandkanden, da frølingerne var små. Denne akeleje er dog en af successerne sået sidste år. Den er da yndig.


Jeg har for første gang lagt dahlia-knolde og blev enig med mig selv om, at dem gad jeg ikke alligevel, for jeg synes, de er besværlige, men når resultatet ser sådan ud, bliver jeg vist nødt til at genoverveje den beslutning.




Det har været usædvanlig godt hortensia-år.  Selv de hortensia, der ikke har været i blomst de sidste to år, har blomstret - dog ikke lige så lystigt som de nyindkøbte.






Sommerblomsten Zinnia har også været en succes, der absolut skal gentages næste år.  Jeg har allerede købt flere frø - også i andre farver.


Hjørnet ved det nye hegn har jeg været særligt glad for.  Her er hjemmesået klokkeranke, timeviser, martrem og nicotiana lime green sammen med rosen Claus Dalby.  Et flot match - synes jeg.





Clematis Piilu, Clematis Hagley Hybrid, Allium Sensation og lyserød digitalis er også et flot match.






1 kommentar:

  1. Hej med dig.Dejligt at du igen er på bloggen.Og det har bestemt været et rigtigt dejligt haveår.
    Og alle mine hortensia har også blomstret i år...............Skønt.
    Og Zennia er bare en fantastisk sommerblomst..............som jeg først har opdaget i år.
    Nu kan vi gå og glæde os til foråret når det hele starter forfaigen God dag Jette (mit lille gods)

    SvarSlet

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.