søndag den 23. marts 2014

Spirer

Det spirer på livet løs, og i dag har jeg ompottet chilifrølinger.  De er sået i pluggbox for nøjagtig en måned siden, så jeg er ganske godt tilfreds, selvom spireprocenten kunne være lidt større. De uspirede har fået lov at overleve et par uger endnu, så må vi se, hvad der kommer ud af det.



Næste hold spirer er på vej. Her er de sået i henholdsvis plantebakker og jiffypotter, og især i plantebakkerne er spireprocenten på 100, mens jiffypotterne er lidt over 40.  Jeg ved ikke, om det skyldes, at det er nogle af de stærke chili i jiffy'erne.



Udenfor er der også gang i den. Her et nærbillede af rosenmandeltræet.  Det varer ikke længe, før knopperne springer ud med de allerskønneste små, lyserøde blomster.


I år er det de blå hornviol, der er mest fremherskende. Yndige i deres forskellige farver og aftegninger.





En enkelt vintergæk er det sandelig også blevet til.  Endda en af de dobbelte - den er yndig, og jeg håber, der kommer mange flere de næste år.



Slutter med at vise mine forsøg på "sammenplantninger".  Her påskeliljen "Bridal Crown", perlehyacint og bellis i forskellige farver


og ranunklen og tete-a-tete endnu en gang.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.