søndag den 16. marts 2014

Så blev det alligevel havevejr

Efter lørdagens "Carl", søndagens blæst og aprilagtige regnbyer blev det hen på eftermiddagen flot vejr - i hvert fald så flot, at det lokkede mig udenfor.  Der var læ i forhaven, så det var ganske behageligt at være der.

Jeg fik tømt krukker og potter for døde og våde planter - et arbejde, der skulle være gjort i efteråret, men det nåede jeg ikke liiige.  Ærgerligt nok, for det har kostet 5 potter livet.  Det var billige potter fra Ikea, men alligevel skal jeg nok være lidt mere omhyggelig i år.

Efter oprydningen kom den sjove del, nemlig plantning af årets hornvioler i tre varianter. Den hvide er genganger fra sidste år, men i år skal der være lidt mere kulør på.



Digitalis sået sidste år har overlevet vinteren uden problemer. Jeg såede hvide og lyserøde, men fik blandet godt og grundigt rundt i planteriet, så de bliver først plantet ud, når jeg er sikker på, hvilken farve de har.  



Rækværket ser lidt sølle ud - det er et resultat af "Allan".  En del af hegnet ind til naboen blæste helt ud, så nye rækværk er et af delprojekterne på matriklen i år.

Ved entredøren står der tete-a tete og en gul ranunkel. Jeg er helt vild med den blomst, så dem skal jeg have nogle flere af.



Jeg var knap nok færdig, da det begyndte at småregne. Det var egentlig min mening at tage fotos af "scenerierne", men batteriet var fladt, så vi må nøjes med nogle få aftenbilleder taget med blitz.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.