mandag den 10. marts 2014

Forår i fulde drag

Så blev det også min tur til at nyde foråret i fulde drag, og kan det gøres mere passende end at holde fri på en hverdag.  Så udover at give huset en tiltrængt "opdatering" med støvsugning og gulvvask, haft vaskemaskinen til at køre et par gange har jeg været ude og nyde det i haven.  Og hvilken nydelse .......

Selv om der har været stille herfra længe, er det ikke fordi, der ikke sker noget.  Jeg har haft gang i forårssåningen.  Det er blevet til en frygtelig masse chili (hvad søren skal jeg dog gøre af dem, hvis de kommer allesammen?), sommerblomster og en spændende pakke fra Gartneriet Spiren.

Juleroser og påskeklokker er nemlig blevet mit nye samlerobjekt.  Er de ikke skønne?







Der er også masser af gang i løgplanterne, bl.a. disse små dorothealiljer. Der er også plantet vintergækker og krokus, men de er ikke kommet i blomst endnu.


De blå hornvioler har jeg i næsten alle krukkerne, fordi jeg tabte en pose frø i såjorden sidste år.  Det var jo ikke lige meningen, men det gør faktisk ikke noget.



De hvide er selvsåede fra hornviol-displayet på gavlen fra sidste år.  Den er da yndig, ik?


Jeg har købt flere af de blå og hvide til en gentagelse af hornviol-teatret, men de bliver først plantet en anden dag (når jeg får købt noget mere jord!).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.