fredag den 9. august 2013

Status på sommeren

 

Det er snart tre måneder siden, der har været liv her på bloggen. Det skyldes dog ikke, at der ikke er sket noget i haven siden maj. Men der har været en hel del andet at se til, så tiden har været for knap til at blogge.  Jeg har dog fulgt med på sidelinien i blogland, og som alle jer andre har jeg glædet mig over denne sommer. Man kan da ikke være andet end tilfreds, også selv om det kan ses på vandregnskabet, at der ikke er kommet vand af betydning de sidste mange uger.

At vande krukker - mange krukker - er hårdt arbejde, men jeg er nu den glade ejer af denne vandvogn - AL-KO Aquatrolley. Den er købt i Idetnyts webshop og er en fødselsdagsgave fra min mor.

Det betyder, at jeg kan nøjes med ca. 6 påfyldninger ad gangen, hvilket vil svare til ca. 25 kander, så der er sparet lidt fodsåler og armkræfter. Jeg har så kun vandet en gang om dagen, men i nogle tilfælde kunne det godt være gjort både morgen og aften, hvilket desværre også ses på løvet af en del af planterne.

Mange af mine potter er uden huller i bunden. I løbet af foråret fik vi megen regn, så der gik den daglige dont med at tømme potterne for vand. Jeg tror nu nok, at jeg vil prøve at lave huller i både ler- og zinkpotterne, for det er vist mere reglen end undtagelsen, at der kommer vand fra oven. Selv om vi har lov til at håbe på en god stime de næste somre.



Status på hjemmesåningen er, at især første såning stauder i marts/april er lykkedes overordentlig godt, næste såning stauder i begyndelsen af maj gik også nogenlunde (også selv om jeg fik rodet rundt i navnene og stadig har planter, jeg ikke ved, hvad er - må tilskrives begynderuheld!) Til gengæld er såningen af sommerblomster ikke gået så godt.


Men det er gået op for mig, at rækkefølgen ikke er så velvalgt, så næste år vil jeg starte med sommerblomsterne og derefter supplere med stauder og 2-årige.

Jeg har iøvrigt fået nyt kamera, som tager fantastiske billeder, selvom jeg ikke kan finde ud af at bruge alle indstillingerne - endnu!  Jeg er ganske godt tilfreds med dette foto:



I følgende indlæg vil jeg nævne nogle af succes'erne - mest for at huske det til næste år.

3 kommentarer:

  1. Hej Susan.Dejligt at høre fra dig igen.Og skønt med et nyt camera......det kunne jeg også godt tænke mig.Og sikken dejlig gave fra din mor.Den kan da spare en fra nogle skridt og løft.
    Smukt billed det sidste du viser.God weekend knus Jette

    SvarSlet
  2. Flotte billeder dit camera har taget. Det lyder som en god gave, du har fået af din mor, jeg har kigget på den nogen gangen, men ikke købt den.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Tak for din kommentar på min side..:-)
    Clematis Piilu med etiket som sagde det var en Hagley Hybrid er købt hos vores Bo Grønt.
    Vi klagede ikke da den jo er så smuk og selv om vi havde en anden Piilu.
    Men har været ude for det samme hvis vi har købt en Clematis i supermarkedet.
    Det er nok bedst at købe en med en blomst på så man er sikker.;-)
    Flotte gaver og smart vandingssystem..:-)

    hej fra Lisbeth

    SvarSlet

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.