søndag den 28. april 2013

Morelhaven - nu med pergola

Der har været lidt stilhed herfra de sidste par uger, men det er ikke fordi, her har været stille.  Arbejdet med at fylde krukkerne i forhaven skrider planmæssigt frem. Desværre er der jo slet ikke varme nok i luften endnu til, at alle de forspirede planter kan komme ud og lege - men lidt sommerblomster er det da blevet til.

Tulipanerne er sprunget ud i dag
Hvid klematis og ballonblomst
Scener fra indgangspartiet
Til gengæld er der sket store ting i baghaven. Hele Bededagsferien er gået med at sætte pergola op. Det har været et kæmpe arbejde for min svigersøn og hans far. Det har været en kold omgang at være ude hele dagen. De er ikke helt færdig, men resultatet lover godt (synes jeg). 

FØR - mod vest
EFTER - mod vest

EFTER - mod syd

Her kan man se, at projektet ikke er helt færdigt.  Der skal være blomsterkasse hele vejen rundt - kun afbrudt af den lille trappe midt på de to sider. På de modsatte sider bliver der sat wire op, så der kan plantes klematis, slyngroser og lignende, der kravler opad.

Og så mangler der selvfølgelig en havelåge, som er købt, men først bliver leveret i næste uge, - og måske nogle nye havemøbler!




1 kommentar:

  1. Hej Susan.Det ser da bare rigtig godt ud.Og jeg ved jo at det er et stort arbejde......du har jo set min lille pergola.Glæder mig til at se den når du får planter og havemøbler i pergolaen God dag Jette

    SvarSlet

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.