søndag den 23. september 2012

Stedmødre i stuen

Fornemmelsen af efterår har for alvor sat ind. Træernes farver skifter, det bliver hurtigt mørkt. På den ene side lidt vemodigt, men samtidig også hyggeligt. Og med efterårets komme, er det blevet tid til indesyslerne. 

Jeg strikker en del og laver smykker om vinteren, men min venstre arm er mærket af plantearbejdet sidste weekend og skal have lidt ro, så det må vente lidt. Jeg arbejder på en blog om vintersyslerne, men den er absolut ikke færdig til at gå i luften endnu.

Samtidig skal jeg på en uges ferie i Frankrig næste lørdag, og forhåbentlig får vi glæde af lidt mere sensommer der.  Vi får i hvert fald nydt en masse lækker mad, får vi skal på 6 dages madskole hos Arne og Birthe på La Cuisine du Jardin. Jeg har været der to gange før, og det er den rene luksus! Udover at blive "opgraderet" fra det grovere køkken spiser man også som landets rigeste adel.


Det har ikke rigtig været havevejr her i dag. Til gengæld er vasketøjet blevet hurtigt tørt, og det dufter skønt, når man hiver det ind igen. Jeg har fået studset en stedmoderblomst, der er blevet for ranglet. Planten er sået i år af frø fra Bilkas Claus Dalby-kollektion, og jeg er imponeret over den vækst, den har vist.  Jeg håber, den overlever vinterens strabadser. 

Og lad os krydse fingre for, at vinteren bliver kort og mild! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.