søndag den 9. september 2012

Forår - kom an

Hvis det stod til mig, så går efteråret lige over i foråret. Jeg kan ikke fordrage vinter - og slet ikke sådan nogle kolde nogen, vi har haft de sidste to år.

Men forhaven er i hvert fald klar til foråret nu. Jeg har arvet en del krukker efter min svigersøns mor og også selv købt lidt på udsalg. Ikke nær nok, men der må suppleres op hen ad vejen. I krukkerne er der plantet forårsbebudere som krokus og vibeæg, påskeliljer og tulipaner.

 
















Den mørke klokkeranke har lader vente på sig, men nu er der knopper, der vokser så hurtigt, at man nærmest kan se det fra dag til dag. Jeg tror, at den har manglet sol og måske også stået lidt udsat op ad hegnet.








Den gule gruppe i baghaven er jeg meget tilfreds med, så den skal helt klart gå igen næste år, men nu som en gruppe i forhaven.










Jeg er også helt vild med de nye lathyrus, som Fra frø til blomst og Eventyrhaver har omtalt de sidste par dage. Jeg tænker, at de vil passe fint til at skabe lidt skygge til stuens blomster ved det store vindue.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.