mandag den 17. september 2012

Mere forår

Jeg troede, jeg var færdig med at plante forår, men så kom der nyhedsbrev fra Isabella Smith. Jeg lod mig selvfølgelig lokke, og i lørdags var jeg på posthuset og hente guldgruben. Under fanen 2013 kan du se fotos af lækkerierne.

Umiddelbart ser det jo ikke ud af noget, men der er for ca. 500 kr. løg
Og naturligvis måtte der flere krukker til. Der var heldigvis stadig halv pris på italienske terrakotta i Silvan, og der røg 4 store krukker i vognen. Det må række til det næste stykke tid, selvom det overhovedet ikke er nok til at dække mit behov.

Søndag fik jeg så købt mere jord, og så var det ellers tid til planteriet. Heldigvis var vejret helt vidunderligt. Det er helt sikkert en af de dage, der skal "ind på lystavlen", så minderne kan hentes frem, når vejret ikke arter sig.



Den anden gule klokkeranke, som stammer fra Claus Dalbys Bilka-kollektion, er nu sprunget ud og har et væld af nye knopper, som lover godt for de næste par uger. Den blå har stadig større knopper, men ikke tegn på blomster endnu. Forhåbentlig når de at komme frem, inden det bliver alt for koldt om natten.


1 kommentar:

  1. Hej
    Ja man kan nemt lade sig lokke af de forskellige frø og løgkataloger. Jeg har også en blå klokkeranke, der lader vente på sig, den står endda i drivhuset og har kun fået en blomst, men der er mange knopper på vej.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet

Hvis du får lyst til at lægge en kommentar, vil jeg læse den med glæde.